رفته رفته به فصل زمستان نزدیک می‌شویم و اگر به زیبایی خودتان اهمیت می‌دهید به خوبی می‌دانید که سبک آرایش شما نیز در فصل جدید دستخوش تغییراتی خواهد شد. علاوه بر این، روتین مراقبت از پوست نیز در زمستان تغییر نموده و مرطوب نگه داشتن پوست در روزهای سرد و خشک زمستانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر پوست خشکی دارید و یا در زمستان دچار خشکی پوست می‌شوید استفاده از لوازم آرایشی پودری اصلا توصیه نمی‌شود.

در این مقاله قصد داریم ۸ مدل آرایش زمستانی جذاب و ساده را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها روزهای سرد زمستانی خود را با شور و هیجان بیشتری سپری کنید. علاوه بر این، چند نکته و ترفند کاربردی نیز برای آماده‌سازی بهتر پوست و دستیابی به چهره‌ای بی‌نقص ارائه شده است که بهره‌گیری از آنها به احتمال زیاد به شما کمک خواهد نمود.

۸ مدل میکاپ مناسب زمستان
شاید هوا آنقدر سرد شود که دانه‌های برف بر روی بینی شما هم بنشیند اما اگر کمی باهوش باشید حتی در سردترین سه ماه سال نیز می‌توانید چهره‌ای گرم و شاداب را از خودتان به نمایش بگذارید! خبر خوب اینکه برای اکثر این میکاپ‌های زمستانی تنها به چند دقیقه وقت نیاز دارید. در ادامه هشت مدل آرایش زمستانی را به شما معرفی می‌کنیم که به خوبی می‌توانید از آنها ایده بگیرید.

چشمان طلایی و لب‌های قرمز تمشکی
برای اینکه خیلی سریع جذابیت و زیبایی چهره خود را افزایش دهید از کمی سایه چشم طلایی بر روی تمام قسمت‌های پلک خود استفاده نموده و سپس با استفاده از یک مداد یا قلم خط چشم ضد آب بر روی خط رویش مژه‌های پلک بالایی یک خط مناسب بکشید. اکنون میکاپ طلایی خود را با یک رژ لب قرمز تمشکی مایع یا جامد تکمیل کنید تا زیبایی شما دو چندان شود.

نکته مهم: اگر تا کنون از رژ لب قرمز تمشکی استفاده نکرده‌اید و نگرانید که شاید به تُن پوست شما نیاید، کافیست از غلظت‌های رنگی متناسب‌تر با تُن پوستی خود استفاده کنید.

لب‌های قرمز کلاسیک و همیشه جذاب
وقت کافی برای میکاپ کامل صورتتان را ندارید؟ مشکلی نیست! یک رژ لب جذاب تنها چیزی است که به آن احتیاج دارید. اگر فقط به دنبال انتخاب یک رژ لب برای میکاپ فوق العاده ساده اما جذابتان هستید، چه گزینه‌ای بهتر از یک رژ قرمز کلاسیک و جذاب؟! رنگ قرمز گرمای دلنشینی داشته و مدتهاست به عنوان یکی از ترندهای میکاپ زمستانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

گونه‌های گلگون و شاداب
با استفاده از یک رژ گونه قرمز روشن یا رزی می‌توانید شادابی و جذابیت چهره خود را به طور محسوسی افزایش دهید. به آرامی با استفاده از یک براش مناسب، رژ گونه را با حرکات جاروبی بر روی سیب گونه خود به خوبی پخش کنید.

چشم‌های مارونی با ظاهری مرطوب
مارون یکی از رنگ‌هایی است که به این زودی از جریان ترندها خارج نخواهد شد. یکی از بهترین بخش‌هایی از چهره که می‌توانید از این رنگ جذاب استفاده کنید چشم‌ها هستند. بدین منظور ابتدا یک سایه چشم نود یا قهوه‌ای روشن را به عنوان بیس استفاده کنید. سپس یک لایه سایه چشم مات به رنگ مارونی را در گوشه خارجی پلک بالایی قرار دهید. قدم بعدی استفاده از یک خط چشم مایع به رنگ قهوه‌ای، یک خط در امتداد محل رویش مژه‌های پلک بالایی رسم کنید. در نهایت با استفاده از یک ریمل مشکی مژه‌های خود را جذاب‌تر از همیشه کنید.

تمام و کامل بدرخشید
برای اینکه مانند یک دانه برف در زیر نور خورشید بدرخشید ابتدا یک پرایمر را با فاندیشن ترکیب نموده و سپس آن را بر روی تمام قسمت‌های پوست صورتتان استفاده کنید. سپس از یک هایلایتر متالیک با رنگ رز کوارتز بر روی استخوان گونه، تیغه بینی و چانه خود بهره ببرید تا براق بودن و درخشش چهره شما جذاب‌تر از پیش شود.

تاکید بر روی ابروها
یک راه فوق‌العاده دیگر برای اینکه میکاپی یکپارچه و جذاب داشته باشید توجه به ابروها است. زمانی که ابروهای خود را به صورت صحیح پر کنید جذابیت‌تان تا حد زیادی افزایش می‌یابد. ابروهای پرپشت و بدون نقص چهره شما را شاداب و سالم نشان می‌دهد. با استفاده از یک ژل ابرو ضد آب که ماندگاری بالایی داشته باشد می‌توانید ابروهای خود را پرتر نشان دهید.

چشمان آبی و درخشان
آبی کبالتی یکی از رنگ‌های فوق‌العاده دیگر برای فصل زمستان است که می‌توانید در آرایش چشم خود از آن بهره ببرید. پس از اینکه سایه چشم نود (Nude) یا قهوه‌ای خود را استفاده کردید یک یا دو لایه از ریمل بلند کننده و ضد آب با رنگ کاملا مشکی را بر روی مژه‌های خود به کار ببرید. برای اتمام کار نیز کافیست رنگ آبی کبالتی را در مژه‌های خود نیز استفاده کنید. برای این کار کافیست با یک ریمل حجم دهنده آبی کبالتی، قسمت نوک مژه‌ها را ریمل بزنید.

گوشه داخلی چشم متالیک
اگر می‌خواهید به میکاپ چشم خود کمی ظاهر براق و فانتزی بدهید استفاده از یک خط چشم یا سایه چشم متالیک در قسمت گوشه داخلی انتخاب خوبی خواهد بود. بدین منظور ابتدا سایه چشم طبیعی خود را اعمال نموده و سپس در گوشه داخلی چشم از یک رنگ متالیک نقره‌ای یا طلایی بهره ببرید.

همچنین بخوانید:

۵ نکته کاربری برای آرایش زمستانی
زمستان فصل سرماست و هوای سرد و خشک به همراه بادهای شدید جزو ویژگی‌های ذاتی این سه ماه از سال هستند. به همین دلیل ترکیبی از لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید و روتین مراقبت از پوست شما در این بازه زمانی از سال اهمیت بالاتری نیز پیدا می‌کنند.

پاکسازی به آرامی
همان طور که می‌دانید آب و هوای سرد و خشن فصل زمستان ممکن است باعث فرسایش پوست شما شود، به همین دلیل وقتی صحبت از پاک کردن آرایش در پایان روز می‌شود بهتر است به سراغ پاک کننده‌های ملایمی مانند میسلار واتر بروید. برای پاکسازی پوست کافیست از یک پد نخی و میسلار واتر استفاده نموده و سپس پد را به آرامی بر روی تمام نقاط صورت خود جابجا کنید. توجه داشته باشید بدین منظور نیازی به اعمال فشار نخواهد بود.

استفاده از یک سرم
پوست شما در فصل زمستان معمولا بیشتر دچار خشکی می‌شود به همین دلیل بهتر است پس از پاکسازی پوست از یک سرم صورت مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. دقت کنید محصول مورد نظر حاوی هیالورونیک اسید باشید تا رطوبت ایجاد شده در پوست تا مدت بیشتری دوام بیاورد. اگر در استفاده از سرم‌های صورت دچار تردید هستید باید بدانید که میکاپ بر روی پوست مرطوب به مراتب نتایج بهتری را نشان خواهد داد.

مرطوب کردن مهمترین اصل برای میکاپ زمستانی
شاید تاکنون متوجه اهمیت رطوبت پوست شده باشید اما یک بار دیگر باید تاکید کنیم که مرطوب کردن پوست در فصل زمستان جزو موارد الزامی در روتین مراقبت از پوست شما خواهد بود. بهترین توصیه این است که از مرطوب کننده‌های متفاوتی در روز و شب استفاده کنید. در طول روز از یک لایه کرم مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا میکاپ فوق‌العاده عالی روی آن بنشیند.

از آنجایی که معمولا شب‌ها آرایش خودتان را پاک می‌کنید بهتر است از یک مرطوب کننده با پوشش ضخیم‌تر استفاده کنید. از جمله محصولات مناسبی که می‌توانید از آنها بهره ببرید ماسک‌های صورت هستند.

استفاده از فاندیشن با پوشش براق
اگر احساس می‌کنید پوستتان در فصل زمستان کمی خشک و مرده به نظر می‌رسد کافیست از یک فاندیشن با پوشش براق استفاده کنید. این نوع از کرم پودرها دارای پوشش مناسب و خاصیت آبرسانی پوست هستند.

نقش همچنان مهم اسپری‌های تثبیت کننده
شاید در هوای سرد زمستان احتمال عرق کردن و خراب شدن آرایشتان به مراتب کمتر شود اما هنوز هم استفاده از اسپری‌های ثثبیت کننده آرایش مهم هستند. این محصولات به دوام بیشتر میکاپ زمستانی شما کمک کرده و نگرانی شما را از بین می‌برند.

منبع: virgool